Wielka wyprzedaż na AliExpress! Chcesz zaoszczędzić na zakupach? Koniecznie sprawdź na naszej stronie: Kupony, promocje oraz TOP150 produktów w zimowej wyprzedaży: Zimowa wyprzedaż na AliExpress startuje 11.01.2021 – Kupony i Promocje


Ten poradnik jest szybkim wyjaśnieniem jak otworzyć spór na AliExpress. Jeżeli chcesz dowiedzieć się co najlepiej zrobić, żeby wygrać spór zapraszam Cię do naszego poradnika.: Kiedy otworzyć spór na AliExpress? – Czyli jak rozwiązać problemy z zakupem.

Jak założyć spór na AliExpress? – W przeglądarce internatowej ~~ Ten poradnik jest szybkim wyjaśnieniem jak otworzyć spór na AliExpress, kiedy nie mamy aplikacji

W jakiej sytuacji mogę otworzyć spór?

Spór powinniśmy otworzyć kiedy z zamówieniem jest cos nie tak, na przykład, gdy nie otrzymamy towaru, otrzymany towar jest uszkodzony lub niezgodny z opisem. Więcej na ten temat tutaj.

Jak otworzyć spór?

Otwarcie sporu jest dość szybkim i prostym procesem, wszystko wyjaśnimy w tym poradniku.

1. Otwórz aplikacje mobilną AliExpress i przejdź do zakładki ”Konto” dolny prawy róg.

2. Następnie przejdź do zakładki „Wysłane” lub „Do sprawdzenia”

Wszystko zależy, czy chcesz otworzyć spór na przesyłkę, która nie została dostarczona, czy na przedmiot, który został uszkodzony/jest niezgodny z opisem itp…

3. Teraz wybierz przedmiot i kliknij nazwę przedmiotu. Pozwoli to przejść do szczegółów zamówienia.

4. Teraz kliknij ”otwórz panel dyskusyjny”.

5. Wybierz jedną z dwóch opcji Refund Only lub Return Goods

Refund Only (Tylko refundacja) – pierwsza opcja polega na zwrocie części kosztów, lecz zamówiony produkt zostaje u nas.

Return Goods (Zrefunduj i zwróć rzeczy) – natomiast w drugim przypadku odsyłamy produkt i dostajemy pełen zwrot kosztów (należy jednak samemu opłacić wysyłkę), dlatego odradzam tą opcje. Koszt wysyłki, może być większy niż koszt samego przedmiotu. Ta opcja jest przydatna w przypadku bezpłatnego zwrotu.

6. Wypełnianie panelu dyskusyjnego

Pojawia sie nam panem dyskusyjny z danymi do uzupełnienia:
Czy otrzymałeś zamówienie? Wybierz opcje, zgodną z prawdą. AliExpress ma narzędzia do weryfikacji.
Podaj powód sporu.
Przy opcji otrzymania przesyłki:
  • Produkt niezgodny z opisem – na przykład rozmiar jest inny, niż ten podany w opisie. Produkt jest wykonany z innego materiału, inny kolor niż w opisie itp. Po wyborze tej opcji musisz sprecyzować w czym tkwi problem.
  • Problem z jakością – przedmiot jest bardzo słabej jakość i ma problemy w pełni z działaniem. Po wyborze tej opcji musisz sprecyzować w czym tkwi problem.
  • Produkt uszkodzony – Produkt jest uszkodzony, bardzo podobny powód jak wyzej. Polecam wejść w obie opcje i dopasowac po ”sprecyzowanych odpowiedziach”, każdy produkt ma inne.
  • Zbyt mała ilość – Produkt przyszedł niekompletny lub paczka była pusta
  • Produkt skonfiskowany – Produkt był nie oryginalny i urząd celny go skonfiskował.
Przy opcji nieotrzymania przesyłki:
  • Logistyka śledzenia problemu – Adres śledzenia nie skazuje nic, lub paczka leży na magazynie, a koczy sie okres ochronny.
  • Problem celny – Celnicy nie chcą puścić paczki b zawiera np. podróbkę.
  • Pakiet wysłany do niewłaściwy adres– wybieramy tą opcje jak numer śledzenia wskazuje dostarczenie przesyłki, ale my takiej nie dostaliśmy. Więcej tutaj.
Kwota refundacji

W tym przypadku jeżeli przedmiot nie doszedł, jest uszkodzony dość mocno, odbiega bardzo od opisu polecam wpisać maksymalną kwotę. Jeżeli brakuje czegoś w zestawie, polecam wpisać połowę wydajnej kwoty.

Refund Method (zostawiamy bez zmian)
Sprecyzuj dlaczego prosisz o refundacje

W tym polu opisujemy dokładnie (maks 512 znaków), dlaczego chcemy otrzymać zwrot pieniędzy. Przykładowo możemy opisać zniszczenia, lub słabą jakość przedmiotu. Warto pamiętać o użyciu opis języka angielskiego, można użyć Google Translate.

Wstawianie zdjęć lub filmu.

W tym kroku powinniśmy wstawić zdjecia/film potwierdzający to co opisaliśmy wcześniej. Może to być maksymalnie pięć i jeden filmik. Jak pisałem w wcześniejszym poradniku.: Im więcej dowodów, tym łatwiej będzie wygrać spór, a zdjęcie wyraża więcej niż tysiąc słów

Po uzupełnieniu wszystkiego, zatwierdzamy wniosek.

7. Oczekiwanie na rozwiązanie sporu

Po zatwierdzeniu pozostało nam jedynie czekać na decyzję sprzedającego dot. rozpatrzenia naszego wniosku. Sprzedający ma 5 dni na odpowiedź na nasz spór, jeśli tego nie zrobi to automatycznie nasz wniosek zostanie zaakceptowany.

Sprzedający może spór zaakceptować, odrzucić lub zaproponować swoje rozwiązanie. W przypadku gdy np. zaoferuje nam 20$ zwrotu i propozycja jest do zaakceptowania to klikamy Modify i ustawiamy zwrot na 20$, wtedy sprzedawca zaakceptuje Twój spór.

W przypadku gdy sprzedający nie zgodzi się na zwrot to otrzymamy jeszcze jedną opcje: Escalate Dispute- wtedy raz jeszcze opisujemy spór i czekamy.


Uwaga: Koniecznie sprawdź kupony, promocje oraz TOP150 produktów w zimowej wyprzedaży: Zimowa wyprzedaż na AliExpress startuje 11.01.2021 – Kupony i Promocje


Zalecenia dotyczące sporów na AliExpress

Po wielu latach zakupów na AliExpress mam kilka wskazówek, które pomogą Ci, gdy masz skomplikowaną sprawę i musisz otworzyć spór. Po pierwsze, nie dojdziesz do porozumienia w sprawie zwrotu pieniędzy bez sporu, ponieważ jedynym sposobem, w jaki sprzedawca może bezpiecznie zwrócić pieniądze, jest spór.

Bardzo ważne jest, aby zwracać uwagę na czas ochrony każdego produktu, ponieważ jeśli przesyłka oznaczona jest jako „dostarczona”, to za 15 dni zamówienie zostanie zamknięte i możliwe, że gdy będziesz chciał otworzyć spór, to nie będziesz mógł tego zrobić. 

Na koniec zalecam, abyś był jak najbardziej zrozumiały w sporach i postarał się, aby zdjęcia dobrze pokazywały, w czym polega problem. Pamiętaj im więcej informacji podasz, tym łatwiej będzie sprzedającemu lub AliExpress zaakceptować Twoją reklamację.

Więcej porad i wskazówek dotyczących zakupów na AliExpress

Ten artykuł jest częścią naszej sekcji poradników, w której znajdziesz wiele innych porad i wskazówek, jak bezpiecznie kupować w AliExpress i oszczędzać pieniądze. Pamiętaj, że na naszym blogu znajdziesz też najlepsze recenzje tanich produktów, które warto kupić w AliExpress.

Ponieważ czasami zdarzają się bardzo dziwne okoliczności i przypadki, udostępniamy nasze forum, żebyś mógł opowiedzieć/zapytać (bez zakładania konta) nam o Swoich doświadczeniach z sporami na AliExpress.

Podobał się artykuł? Chcielibyśmy poznać Twoją opinię, więc pamiętaj, aby zostawić komentarz poniżej ze swoim doświadczeniem.

.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj