Spór na AliExpress jest procesem wprowadzającym swego rodzaju ochronę kupujących. Pozwala on odzyskać pieniądze bądź produkt.

W jakiej sytuacji mogę otworzyć spór?

Spór można otworzyć w przypadku, gdy nie otrzymamy towaru, otrzymany towar jest uszkodzony lub niezgodny z opisem

Jak otworzyć spór?

Otwarcie sporu jest dość szybkim i prostym procesem

1. Przejdź do zakładki „Moje zamówienia” i naciśnij „Otwórz spór”

spor1

2. Ponownie naciśnij „Otwórz spór”

spor2

3. Wybierz jedną z dwóch opcji

W następnym oknie pojawią się dwa przyciski – Refund Only oraz Return Goods:

  • pierwsza opcja polega na zwrocie części kosztów, lecz zamówiony produkt zostaje u nas,
  • natomiast w drugim przypadku odsyłamy produkt i dostajemy pełen zwrot kosztów (należy jednak samemu opłacić wysyłkę)
spor3

Którą opcję mam wybrać?

Refund Only wybieramy w przypadku, kiedy paczka do nas nie przyjdzie, produkt jest niezgodny z opisem lub jest uszkodzony i czujemy się na siłach aby podjąć samodzielną naprawę.

Return Good natomiast powinniśmy kliknąć, jeśli chcemy zwrócić produkt, gdyż ten nas nie zadowala lub w przypadku nieodwracalnych uszkodzeń. Warto zaznaczyć, iż wysyłka do Chin zazwyczaj jest nieopłacalna, więc zalecana jest pierwsza opcja.

5. Wypełnij formularz zwrotu

spor4
  • W pierwszym polu pojawia się wybrana w poprzednim kroku opcja.
  • [Refund Only] Zaznaczamy, czy otrzymaliśmy paczkę (jeśli tak – Yes, jeśli nie – No).
  • [Return Goods] Wybieramy z listy powód zwrotu.
  • W pole Refund Amount wpisujemy sumę pieniędzy, którą chcielibyśmy odzyskać. Musi być to wartość z przedziału podanego obok.
  • W następnym polu opisujemy dokładnie, dlaczego chcemy otrzymać zwrot pieniędzy (opis powinien być sporżądzony w języku angielkim, można użyć Google Translate)
  • Następnie (jeśli otrzymaliśmy paczkę) musimy załączyć dowód ukazujący powód podany w poprzednim kroku. Mogą to być maksymalnie trzy zdjęcia i jeden filmik.
  • Zatwierdzamy całość przyciskiem Submit

Teraz pozostało nam jedynie czekać na decyzję sprzedającego dot. rozpatrzenia naszego wniosku. W większości przypadków kończą się one wynikiem pozytywnym.

W razie jakichkolwiek trudności zachęcamy do napisania zapytania na naszym forum.

3 KOMENTARZE

  1. Mam ważne pytanie. Kiedy pojawia się opcja „otwórz spór”? Do końca „czasu na dostawę” nie miałam takiej opcji, teraz (po 90 dniach oczekiwania) Ali automatycznie zakończył zamówienie z „otrzymał potwierdzenie”, podczas gdy wcale przedmiotów nie otrzymałam. Opcji „otwórz spór” jak nie było, tak nie ma i się nie wyświetla. Co robić? Napisałam do sprzedawcy i otrzymałam jedynie automatyczną wiadomość zwrotną o tym, że moje zamówienie zostało wysłane i czas dostawy to 70-90 dni. Wiem o 14-dniowych okresie ochronnym, ale co mam zrobić z tą ochroną i po co ona jest, jeśli i tak nie mam opcji otworzenia sporu?

    • Mam ten sam problem! Już się zastanawiałam czy coś z moim kontem jest nie tak… 2 paczki miały przyjść już miesiąc temu i nadal nie ma po nich śladu, jak i po opcji „otwórz spór”. Od sprzedawcy również otrzymałam jedynie krótką odpowiedź z informacją, że moja paczka jest już w Polsce i mam się nie martwić 😐

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj